torsdag 12 februari 2009

Den som väntar på nåt gott...

Så kom den då äääääntligen! Dr Bombay!!

Leah har tjatat sen i julas om att hon vill lyssna på Dr Bombay igen...av nån anledning tog Gudmor Lena fram den skivan och spelade för oss när vi hälsade på(misstänker att det kanske var för att hon ville bli av med den)och sen dess har det inte gått en dag utan att Leah har velat höra den igen!
Så häromdagen damp den ner i brevinkastet,Leah dansade till den resten av dagen(jag dansade också,fick väldigt med energi av alla punchpraliner som också låg i paketet...) och alla dagar som följt därefter också:o) Håller henne sysselsatt på dagarna så jag får stå ut o hoppas att hon tröttnar så småningom:o)


All snö har smält nu,lite trist men det har i alla fall varit soligt o skönt ett par dar! Så här snygg snögubbe byggde vi när det hade snöat som mest!:o)



Och så här ser den ut nu...inte mycket kvar!

Callum har lärt sig att sitta! Lite vingligt är det men han sitter!:o) Och (ja jag vet kära systrar,man börjar inte en mening med "och")han är uppe på alla fyra ibland så snart kryper han:o)!

Leah lärde sig allt nytt när hon var i Sverige. Hon rullade runt första gången,hon lärde sig krypa och stå upp själv och hon lärde sig gå(hon tog första stegen i Bristol men lärde sig gå ordentligt i Sverige),så Martin är övertygad om att Callum inte kommer att krypa förrän tidigast 25:e mars när vi åker hem till Sverige. Jag tror han lär sig tidigare men vi får se!


Bildbevis:o)


Idag har vi haft svenskfika här,vi är ett gäng svenskmammor som träffas en gång i veckan med alla våra barn,jättetrevligt! Det är fullt hus när alla är med! Idag var vi här så jag lyckades fånga dom på bild! (Japp,jag hänger ut er på nätet:o))



Här är dom :Team Sweden!:o)

Håller som bäst på att planera övergång från torsdagskaffe till lördagsvin,förhoppningsvis går övergången smidigt!

Jag har varit utan snus i 3 dar,inte frivilligt naturligtvis! Tog slut tidigare än beräknat(ja,jag har slutat amma!)så här har jag gått som ett större åskmoln och tyckt livet har varit rätt värdelöst i 3 dar...stackars Martin,innan idag hade jag inte erkännt för honom hur mycket jag snusade igen så han har nog funderat vad jag fått för knäpp! Imorse fixade han middagen innan han gick till jobbet och jag gnällde att han hade stökat ner i köket...Nåja idag kom mitt älskade snus så direkt jag tog första prillan så skickade jag ett sms o bad om förlåtelse,tur att han inte är långsur av sig:o)

Nu är det dags att gå och titta på mitt andra torsdagsnöje(vid sidan av svenskfika):Darts!:o)

Kram o Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Äntligen ett nytt blogginlägg! Jodå, visst kan man börja en mening med och! (Så länge man låter bli att skriva "dom" och skiljer mellan de och dem, så klart och kommer ihåg mellanslag efter skiljetecken! Inte kan det väl vara trist att snön är borta? Jag blir riktigt avundsjuk. Är såååå trött på snö.
    Jag gissar att Callum inte kryper innan 25 mars, men ålar... Vi får väl se.

    SvaraRadera
  2. Det var fint med snö men nu funkar allt som vanligt här i alla fall! Skolorna är öppna(inte i dag då)och bussarna går(ibland).Tog tydligen slut på all sand och salt i Bristol när det snöade så att ge sig ut i trafiken var livsfarligt! Kanske ska påbörja vadslagning om när Calle kryper?:o)

    SvaraRadera