söndag 15 februari 2009

Lugnt och skönt

Trevlig start på söndagen:o) Har nyss sett Helena Jonsson vinna guld! Jag älskar att titta på skidskytte, fast bara om det går bra för Sverige...Martin säger att jag är väldigt enögd när det gäller sport, kanske han har rätt:o)! Lugnt och skönt hemma, Martin och Leah har åkt på Socatot (fotbollsskola:o)) och Lill-Calle sover.

Hade en lite trist fredag då vi spenderade i stort sett hela dagen på sjukhus...Först var vi på ögon med Leah kl 09, hon skelar lite med ett öga så det kollas upp var 4:e månad, kom hem vid 10.30 och hann äta lunch innan Leah kom på att det var en bra ide' att spraya nässpray fulla munnen...Kan tydligen orsaka rubbningar i hjärtrytmen och hallucinationer så det var bara att åka in på akuten med henne! Observation i 4 timmar blev det! Ingenting hände (läkaren blev orolig att hon hallucinerade eftersom hon skrek som en tok när hon såg honom men det berodde mer på att han inte såg speciellt trevlig ut) så vi fick åka hem men satt fast i fredagstrafiken och var inte hemma förrän 18.30! Så nu har jag lärt mig att inte ha nässpray på köksbordet...

I onsdags var vi på Toddlers, Englands motsvarighet till öppna förskolan, Leah gillar det,främst för att hon för saft och kaka där!:o) Sådan mor sådan dotter... Finns öppna förskolor att gå på varje vardag om man vill men just den här gillar Leah bäst för här finns det utklädningskläder (om man nu kallar det det:o)),Leah börjar bli riktigt tjejig, i onsdags struttade hon runt i rosa pumps med fjädrar på och la en rosa klänning runt halsen.:o)


Leah och hennes halvsvenska kompis Maria, redo för partaj!:o)

Igår var Lydia här och hälsade på, jättekul, har inte sett henne på 3 månader trots att hon bara bor ca en timme härifrån! Lydia är, tillsammans med Lotta, ansvarig för att jag och Martin träffades. Jag och Martin bytte aldrig telefonnummer när vi träffades men Lydia sprang på honom strax efteråt (vilket var helt otroligt eftersom Bristol är en storstad och dom bodde på helt olika ställen i stan) och gav honom mitt nummer, sen var det klart!:o) Jag och Lydia har pratat om vad kul det ska bli att gå ut och partaja som vi brukade bara jag var klar med mitt barnafödande och ammande, nu är jag klar men nu är hon gravid! Så vi får vänta lite till:o)! Jättekul att hon är gravid! rensade min garderob på mammakläder åt henne,kul att dom kan komma till användning igen!

På tisdag kommer mina svärföräldrar hit och stannar tills söndag, kanske det gör att jag går ner mina resterande 6 kg i vikt... Jag gillar mina svärföräldrar men...svärmor är helt besatt av vad jag äter! Så fort jag tar en kaka så säger hon: "Jaha och var tror du den där sätter sig då?", eller: "själv ska jag äta ett äpple nu" eller: "nu tror jag nog inte att du ska äta mer,tänk på midjan"

Nu får vi hoppas att hon aldrig lär sig svenska och kan läsa detta!:o)

Nu ska jag hoppa in i duschen innan Calle vaknar!

Kram


2 kommentarer:

  1. Tips: När svärmor frågar var du tror att den där sätter sig, svara "Förhoppningsvis i mina öron".
    Nu sitter mamma här och läser din blogg. Hon hälsar: Jag tycker det här var skitroligt.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att mamma får läsa! Ha ha,ja jag får säga det, fast vet inte om hon kommer att fatta piken:o)

    SvaraRadera