måndag 2 februari 2009

Snö,förkylning och Silvstedtssyndrom



















Oj vad det vräker ner snö!!! :o) Man känner sig nääääästan som hemma! Tills man ska nånstans med bilen och inser att det nog inte är nån bra ide'...Här står allt still när det snöar! Bussarna går inte och folk tar sig inte till jobbet. Engelsmännen blir som små barn och vågar man sig ut kan man vara säker på att få en snöboll i nacken(troligtvis kastad av en busschaufför som inte behövde gå till jobbet)! Det ska snöa hela veckan hörde jag nyss...




Jag och Leah höll oss i trädgården efter dagis idag,kändes säkrast så! Byggde en riktigt fin snögubbe,modell större:o)








Callum har varit förkyld med 39c feber över
helgen men börjar pigga på sig nu,tack o lov! Jag blir ju hispig när nån av barnen är sjuka! Tog honom naturligtvis till doktorn på lördag kväll eftersom han även hade några röda utslag på magen...I min hypokondriska hjärna är ju det då meningit...Jo just det han hostade ju också så det kunde ju ha varit pneumoni...Tror läkaren tyckte att jag var liiiite hispig:o) I alla fall var det inte meningit, inte pneumoni heller. Kan nog ha varit en förkylning kanske... Lillcalle var glad ändå:o)





Min storasyster sa nyss att det är Silvstedts varning på mig...jag kan inte stava på svenska längre! Tyvärr har hon rätt,jag som alltid varit värsta språkpolisen kan nu inte stava,surt!
Nästan varje dag är det nåt ord som jag funderar på hur det stavas!

Så förlåt alla ni språkpoliser som läser det här!:o)
Hade varit bättre att ha Silvstedtsvarning på bysten...nu börjar mjölken sina och omfånget också...

Kan förstås vara så att det är min hjärna som krymper för varje dag jag är mammaledig,har ju inte så mycket att klura på när man går hemma så här. Martin stackarn försökte prata med mig om sitt jobb ikväll men jag tappade koncentrationen efter ett par minuter och fattade ingenting,han fick ta om det tre gånger och jag fick verkligen anstränga mig för att lyssna...
Lite konstigt,jag har inga problem att lyssna på vad dom säger på barnprogrammen...:o)

Kram o godnatt

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Det är särskrivningen som vi (alla dina systrar står enade i den här frågan) reagerar på. Än är det inte försent! KÄMPA! Annars skvallrar vi för pappa...

    SvaraRadera
  3. Inte så konstigt att det är mer intressant med barnprogram än sifferprat ;-)

    SvaraRadera
  4. Varför i hela friden visar den här sidan att klockan är 13.57 när den i själva verket är 22.57???

    SvaraRadera
  5. Är du glad nu när vi skrivit kommentarer??? :-D

    SvaraRadera