torsdag 26 februari 2009

Längesen!



Oj,nu var det väldigt längesen jag skrev! Har haft lite o stå i plus att Martin suttit o jobbat på kvällarna så datorn har varit hans..
Men ikväll hann jag först så nu får han vackert vänta på sin tur!
Idag har vi haft vårt sedvanliga svenskfika men lite lyxigare än vanligt: SEMLOR idag! Hur gott som helst!

Ruskigt fina var dom också!:o)

Får tänka till lite nu vad vi har gjort sen jag skrev sist...Förra helgen åkte vi till Leigh Woods,ett skogsområde inte så långt härifrån,jättemysigt! Om man kisar lite kan man nästan känna det som man är i Hemus,eller man får nog kisa ganska mycket men ändå,det är mysigt med skogen för en skogsmulle som jag!


Leah på skogspromenad,fanns många pinnar där!:o)


Här hade vi picnic, varm o'boy och pepparkakor! Gott!



Jag och Leah kisar o låtsas att vi är hemma i Mora:o)

Svärföräldrarna var här förra veckan,åkte hem i söndags. Gick faktiskt riktigt bra den här gången,inte en enda kommentar om hur mycket jag åt! Kanske för att jag bara tog en portion till både lunch och middag och ingen choklad på hela veckan:o) Hade lite abstinens i måndags och tinade upp en halv rulltårta och smällde i mig, det var gott men nu vill jag inte ha rulltårta på ett tag...


Både Martins mamma och pappa gnodde på som tusan här hemma, dom kan inte sitta ner och ta det lugnt när dom är här, dom gnor som slavar! Jag är naturligtvis jättetacksam för all hjälp men får ju lite dåligt samvete när dom aldrig sitter ner! Dom passade barnen,städade,tvättade,diskade,lagade mat,tvättade bilen,lagade vårt badrum OCH målade det. Jag blev trött bara av att titta på så jag sov middag varje dag...

Leah tyckte det var jättekul att ha dom här, fick uppmärksamhet från morgon till kväll, fanns alltid nån som lekte med henne!

I helgen hade vi sommar! Var helt fantastiskt skönt! Sol och +20c, i solen i alla fall! Hängde tvätt ute för första gången i år ( hm eller i alla fall hängde Martins mamma tvätt)! I söndags var vi på zoo allihopa och gick sen till Clifton village och käkade lunch på italiensk resaurant, skitgott! Det mest fantastiska var att vi åt 3-rätters med två barn med oss och ingen av dom varken gnällde eller grät en enda gång! Första gången det hänt! Callum är ju Callum så det kanske inte är så otroligt att han var glad och tålmodig, Leah däremot är ju little miss Action men hon satt så fint och åt sina köttbullar sen fick hon glass och satt och ritade lite tills vi gick! Makalöst! Vi har varit ute och ätit med Leah flera gånger men nästan alltid för att vi fått lov (om vi varit ute och rest) för det har kännts som bortkastade pengar då Leah slukat sin mat innan vi fått våran och sen blivit tokig för att hon fått lov att sitta still. Har alltid slutat med att vi fått äta i omgångar och slängt i oss maten för att komma därifrån. Men nu kanske det har vänt...Vi får prova igen snart!

Under helgen tror jag att jag lyckades sätta i mig all mat som varit "förbjuden" under grav och amning! Åt gravad lax, mögelost, parmaskinka, jätteräkor och en massa olika sorters rökta korvar och skinka,herregud vad gott! Som jag har suktat efter allt detta sen 2005!:o) Enda som fattas nu är surströmming...ojdå,nu dregglade jag ner tangentbordet...




Veckans slavar med Calle i knäet! Observera tvätten som hänger på tvättvindan:o)

Jag och Martin var ut på krogen i lördags,var skönt att komma hemifrån lite tillsammans men tyvärr kunde ju inte jag dricka för min rygg krånglar så jag knaprar piller igen,trist trist. Nåja det var kul att stå nyktra och titta på folk också,prata var inte o tänka på för när man är nykter på krogen hörs det inte vad nån säger. Valde att gå på krogen istället för att ut o käka för jag ville gå nånstans där det var minst risk för Martin att somna, sist vi var ute och käkade somnade han mitt i en tugga...Sant! Tyvärr! Fick sparka honom på smalbenet så han vaknade, han såg rätt rolig ut i och för sig, vaknade med ett ryck och tittade sig förvånat omkring som om han inte hade en aning om var han var... Kanske berodde på hans otroligt tråkiga sällskap, vad vet jag:o) Han höll sig vaken i lördags i alla fall så hädanefter blir det puben för oss när vi ska gå ut! Är han hungrig får han käka en kebab på väg hem!

Har en del roligt att se fram emot nu! 8:e mars ska jag och Laura till London för vår makeover (jag vann makeover,fotografering och fri bar för två:o)) ska bli hur kul som helst! Enda problemet är väl att man ska ta med sig 4 olika outfits att bli fotad i...jo just det...efter att ha gett bort alla mina mammakläder till Lydia har jag typ ett par strumpbyxor och en amnings bh som Lydia inte ville ha kvar...Nej kanske inte riktigt så illa men inte sjutton har jag 4 outfits! Om man inte räknar pyjamasar förstås för såna har jag många! Och jag skulle ta med mig mina favoritskor...ha ha, fårskinnstofflorna då! Kan nog bli roliga kort!:o)

Sen har jag ju födelsedan o se fram emot! Vad det nu kan vara för kul med att fylla 40 men en bra anledning att gå ut och partaja i alla fall!


25:e mars åker vi till Mora och stannar 3 veckor denna gång! Nu är det bara att hålla tummarna att det fortfarande finns snö och is då! Vill ha det!!! Det kan gärna vara -20c hemma fram tills dess så Siljan blir bottenfrusen, sen kan det slå om till +5 direkt vi kommer och blir strålande sol i 3 veckor! Perfekt:o) Leah kanske kan prova att åka skidor!

I april ska jag på Endurodag i Wiltshire,ha ha, kan nog bli skoj! 4 timmar på motorcykel off road! Vet inte var jag kommer att ha ondast...antar att det beror på hur många gånger jag ramlar o får hojen över mig...:o)

Känns bra att ha lite att se fram emot!

Nu ska jag titta på darts, min idol Barneys tur nu!

Kram o godnatt!



5 kommentarer:

  1. Nu får du väl hejda dig! ;-) Du går omkring och har sommar, samtidigt som du tycker att vi här hemma gott kan frysa arslet av oss i flera veckor till, bara för att du inte behagar komma hit förrän i slutet av mars! Fräckt så det förslår! Antingen får du väl vara här hela vintern om du nu (till skillnad från de flesta normalt funtade människor) älskar att förfrysa dig, eller också får du, som det otäcka uttrycket säger, "gilla läget".Basta!:P Och gå och låtsas att du är i Hemus??!! Av alla jäkla ställen... Vad är det för fel på dig, människa? :-P Välkommen hem!

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem??? Hm, efter den svadan tror jag att jag håller mig borta...;o)

    SvaraRadera
  3. Hello Gamtanten!
    GRATTIS PÅ 50-års da´n , tänk vad tiden går....
    Dags för ett lyft nu, Lena har redan gjort det och Tomas har beställt tid.
    Idag har Britt bakat Ida´s äppelkaka som vi nu skall äta för att fira din födelsedag......hoppas du får något gott.
    Syns på lördag,
    Sanne och hela gänget hälsar

    SvaraRadera
  4. Alltså nu har din gamle far sökt gratta dig på mobil/mail/och vanlig telefon. Utan att nå fram.Har ni övergått till djungedrums som kommunikationsmedele eller? Grattis i alla fall. Och Leah ska ha en kram!!!/Pappa/morfar

    SvaraRadera
  5. WOW! En namne! Jag heter Helena Thorslund, bor i Bohuslän! Många hälsningar!

    SvaraRadera